من چه خوشبختم

خواستگار ِ تازه از راه آمده

زیر ِ نور ِ آبی ِ  ماه   آمده

در پس یک قحطی کم سابقه

یوسف ِ گم‌گشته از چاه آمده!

کرده قیمت خانه‌ی ما را سپس

یک‌سره از راه ِ  بنگاه  آمده‌!

تا شنیده که سی و شش ساله‌ام

بعد از آن  با جبر و اکراه  آمده

کرده تحقیق و شنیده شاعرم

ساعتی خندیده‌، آن‌گاه آمده‌!

در نکاح قبلی‌اش خیری نبود

استخاره کرده، دل‌خواه آمده!

بی پدر، بی مادر و بی خواهر است

با زن ِ همسایه  همراه  آمده!

هیکل چاقش که از در رد نشد،

نم نمک تا پشت درگاه آمده

یک کلاه فلفلی دارد به سر

با سبیل و ریش ِ کوتاه آمده

دیده من افسرده دارم می‌شوم،

این‌چنین وقت ِ بزنگاه آمده!

من چه خوشبختم که بعد از هشت سال

خواستگار تازه از راه  آمده!!

 {ناهید نوری}

 

3 دیدگاه »

  1. منيره said

    یاح یاح یاح :)) :)) :))

  2. سلام .با مطلبی با عنوان بیائد باور نکنیم up هستم.لطفا به من سر بزنید.
    drhra.persianblob.ir ) وبلاگ دانش پزشکی : دکتر علیزاده )

  3. baran said

    kheili ziba bood
    manam ye matlab raje be pirdokhtari neveshtam

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

